طراحی سایت

در این سایت در مورد طراحی سایت و سئو اطلاعاتی دریافت می کنیم.

طراحی سایت

در این سایت در مورد طراحی سایت و سئو اطلاعاتی دریافت می کنیم.

  • ۰
  • ۰

ایمیل مارکتینگ

امروزه ایمیل یکی از پیام رسان های واجب برای کسب و کار های اینترنتی است. بعضی از کسب و کار ها از این ابزار استفاده های بیشتری هم می کنند. ایمیل مارکتینگ یکی از راه های بسیار تاثیرگذار برای افزایش فروش محصولات و جذب مشتریان است. بازاریابی ایمیلی برای صاحبان شرکت های اینترنتی فواید زیادی دارد و باعث رونق گرفتن کسب و کار آن ها می شود.

در این مقاله از ونداد می خواهیم به سوال "ایمیل مارکتینگ چیست؟" پاسخ دهیم و از فواید آن صحبت کنیم. مطمئن باشید بعد از خواندن این مقاله دیدگاه جدیدی نسبت به این روش بازاریابی پیدا خواهید کرد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یکی از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ است. این نوع بازاریابی با سیستم هایی مانند میلرلایت و میل‌چیمپ امکان پذیر است. همچنین سیستم های ایمیل مارکتینگ ایرانی میل‌چی و آونگ هم در حال رقابت با سیستم های خارجی هستند. البته برای این روش بازاریابی از سرویس SMTP بر روی سرور اختصاصی هم می توان استفاده کرد.

ایمیل مارکتینگ راهی است که کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن بهره می گیرند. شرکت ها به کمک پست الکترونیکی یا همان ایمیل پیام های تبلیغاتی یا اخبار مربوط به کسب و کارشان را برای مخاطبان خود ارسال می کنند.

 

در بازاریابی ایمیلی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

ارسال ایمیل باعث بالا رفتن ارتباط مشاغل با مشتری ها می‌شود. علاوه بر این افراد جدید را با کسب و کارتان آشنا می کند. یکی از بیشترین کاربرد های بازاریابی ایمیلی در مراحل میانی و پایانی قیف بازاریابی با هدف بهبود ارتباط میان کسب و کار و مشتریان نمایان می‌شود.

کسب و کار های موفق ایمیل های تجاری خود را با روش های اصولی طراحی می کنند و آن را برای مخاطبان مورد نظر خود ارسال می کنند. ارسال ایمیل های منظم و با هدف، نکته ای است که حتما باید به آن توجه کرد چون یکی از اصول مهم تبلیغات است.

محتوای ایمیل ها چیست؟

محتوای ایمیل ها در این شیوه بازاریابی معمولا جنبه تبلیغاتی و اطلاع رسانی دارد. مدیران کسب و کار ها معمولا این چنین پیام هایی را در ایمیل ها ارسال می کنند:

  • محصولات خود را معرفی می کنند.
  • پیشنهاد ها و تخفیف های شگفت انگیز را برای فرد ارسال می کنند.
  • اخبار مربوط به شرکت را به افراد اطلاع رسانی می کنند.
  • کاربر را بیشتر با برند آشنا می کنند.

 

چرا نیاز داریم از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

با این که امروزه آمار ایمیل های اسپم که هرگز روش خوبی نیستند در حال افزایش است، ایمیل همچنان یکی از موثرترین روش ها برای افزایش وفاداری مشتری است. چیزهای زیادی هست که شما را قانع می‌کند تا از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. در ادامه با 3 مورد از آن ها آشنا خواهیم شد.

ایمیل مارکتینگ راه ارتباطی تاثیرگذاری است

جالب است بدانید که افراد به طور متوسط هر روز یک بار ایمیل خود را چک می‌کنند. پس حتما ایمیل ارسالی شما دیده خواهد شد. این موضوع را نمی‌توان درباره پیام رسان های ارتباطی دیگر اعلام کرد!

 

قابلیت ساخت لیست هدفمند

در شبکه های اجتماعی مختلف، همیشه این خطر وجود دارد که حساب کاربری شما با تمام دنبال کننده ها و محتوایی که ایجاد کرده اید حذف یا از دسترس خارج شود. معمولا شما قوانینی را زیر پا می گذارید و این اتفاق برای شما می افتد. اما گاهی ممکن است بدون هیچ گونه اعلام و دلیل خاصی حساب کاربری شما حذف شود!

احتمال دارد شما هم تجربه چنین موضوعی را داشته باشید که فیس بوک یا اینستاگرام حساب کاربری شما را حذف یا از دسترس خارج کند. وقتی که لیست ایمیل دلخواه و هدفمند خودتان را ایجاد کنید دیگر کسی نمی تواند این لیست را از شما بگیرد.

 

نرخ بازدهی ایمیل مارکتینگ بالاست

طبق تحقیقاتی که انجام شده 138 درصد از افرادی که ایمیل دریافت می کنند نسبت به افرادی که ایمیل دریافت نمی کنند رغبت بیشتری به خرید دارند. این روش باعث اعتمادسازی بیشتر و بیشتر می شود و به دلیل فواید فراوان آن، مدیران شرکت ها همیشه باید اطلاعات خود را در این زمینه بروزرسانی کنند. ایمیل یکی از ساده ترین راه های افزایش فروش است.

 

در پایان...

همانطور که متوجه شدیم با وجود تعداد زیاد ایمیل های اسپم، ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از موثرترین راه های افزایش فروش و ارتباط میان کسب و کار و مشتری است. پس اگر تا به حال از این روش برای تبلیغات یا اطلاع رسانی کسب و کارتان استفاده نکرده اید، حتما این کار را امتحان کنید تا از نتیجه آن لذت ببرید.

امیدوارم از خواندن این مقاله استفاده های لازم را برده باشید و با بازاریابی ایمیلی به خوبی آشنا شده باشید. برای راهنمایی های بیشتر می توانید با تیم پشتیبانی ونداد تماس بگیرید تا شما را تا حد امکان راهنمایی کنند.

  • ۰۰/۰۶/۳۱
  • علیرضا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی